Konferencja w Ministerstwie Rozwoju
12/10/2016
Promocja gospodarki w oparciu o polskie matki produktowe
Ministerstwo Rozwoju zorganizowało w dniu 11 października konferencję otwierającą projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, Poddziałanie 3.3.2 POIR oraz dzień otwarty dla przedsiębiorców.
Każdy polski przedsiębiorca może wziąć udział w programie MPG, jest to zaszczyt, ale także i duża odpowiedzialność. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z logo Marki Polskiej Gospodarki są dostępne na stronie Ministerstwa Rozwoju:
Podczas konferencji mogliśmy uzyskać informacje na temat nowego systemu wspierania eksportu i inwestycji zagranicznych polskich firm, przekazywane przez Jakuba Bednarka, Dyrektora Departamentu Polityki Eksportowej w Ministerstwie Rozwoju. Projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, Poddziałanie 3.3.2 POIR zaprezentowała Ewa Swędrowska, Zastępca Dyrektora Departamentu Polityki Eksportowej w Ministerstwie Rozwoju.
Prezentacji projektu „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”, Poddziałanie 3.3.3 POIR było poświęcone wystąpienie Piotra Kryjoma z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, który podkreślił, że firmy kosmetyczne są na drugim miejscu, jeśli chodzi o złożone wnioski ( na 502 wniosków – 78 złożyli producenci kosmetyków, których wyprzedziła tylko branża IT/IT ze 157 wnioskami). Wszelkie pytania można zadawać m.in. drogą mailową info@parp.gov.pl lub sprawdzać na stronie www.parp.gov.pl
O nowym systemie wspierania polskiego eksportu mówił Tomasz Pisula, Prezes Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych – organizacji odpowiedzialnej za przekształcanie dotychczasowych, zdaniem Ministerstwa nieefektywnych, WPHI w sieć zagranicznych placówek Trade Office ( pierwsze tego typu placówki powstaną w San Francisco, Teheranie i Nairobi; docelowo ma ich być 69 w ciągu 3 lat).
Ministerstwo Rozwoju wybrało 5 rynków perspektywicznych, na terenie których przez najbliżej 3 lata realizowane będą programy promocji. Do wybranych rynków należą: Algieria, Indie, Iran, Meksyk,Wietnam
Informacje o programach promocji wraz z wykazem działań promocyjnych dla przedsiębiorców są systematycznie zamieszczane na stronie Ministerstwa Rozwoju
Bezpośrednio po konferencji Ministerstwo Rozwoju zorganizowało Dzień otwarty dla przedsiębiorców. Odbyły się spotkania B2B z ekspertami z rynków objętych programami promocji oraz przedstawicielami instytucji wspierających eksporterów i wdrażających instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców w zakresie internacjonalizacji.
W spotkaniach wzięli udział m.in. przedstawiciele:
Ministerstwa Rozwoju
Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE)
Polska Organizacja Turystyczna
Agencja Rynku Rolnego
Polski Fundusz Rozwoju
Ambasada Iranu
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Waszyngtonie
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Algierii
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Madrycie
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Tokio
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Szanghaju
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w New Delhi
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Moskwie
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Dżakarcie
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Kolonii
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Kazachstanie
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna
Ministerstwo Rozwoju Departament Współpracy Międzynarodowej – Norwegia, Turcja
Ministerstwo Rozwoju Departament Współpracy Międzynarodowej – RPA, ZEA, Izrael
Ministerstwo Rozwoju Departament Współpracy Międzynarodowej – Meksyk, Brazylia
Ministerstwo Rozwoju Departament Współpracy Międzynarodowej – Azerbejdżan, Ukraina
Ministerstwo Rozwoju Departament Współpracy Międzynarodowej – Australia, Korea Południowa, Singapur